ERP مبتنی بر ابر نه تنها فعالیت بخش دارایی را ممکن می سازد؛ بلکه قادر است سایر فعالیت ها از جمله فروش و بازاریابی را به منظور دستیابی به داده های غنی مشتریان و کاربران نهایی، تقویت سازد.

 

ERP ابری

هنگامی که کسب و کاری کوچک و متوسط (SMB) فعالیت خود را آغاز می کند، در واقع بر روی ابزارهایی از جمله صفحات گسترده و ابزارهایی رایگان که به صورت سراسری و بلادرنگ در دسترس قرار دارند، به فعالیت می پردازد. هرچند چنین رویکردی به مثابه روشی محتاطانه برای صرفه جویی در هزینه های ابتدایی به نظر می آید؛ با این وجود رُشد چشم اندازها و توسعه کسب و کار را باعث می گردد.

افزایش هر چه بیشتر فروش و بازده کاری از یک سو و مدیریت دشوار مکاتبات دریافتنی ها و پرداختنی ها از سوی دیگر، استفاده از ابزارها و راهکارها ی ERP را بسیار محسوس می نماید. بخش دارایی در مواجه با پیشرفت هایی بدین شکل نمی تواند به عنوان بخشی مستقل یا جدا از سایر قسمت ها عمل کند. لازم است همیشه بخش دارایی کسب و کار با تعاون و تعامل همراه باشد و دیگر بخش ها را راهنمایی کند و این اطمینان را بدهد که کسب و کار در بهترین حالت خود قرار دارد و از سلامت کامل برخوردار است. 

زمانی که کسب و کارهای کوچک و متوسط چنین پیشرفتی را تجربه می کنند، عاقلانه ترین کار در نظر گرفتن راهکار ابری ERP می باشد. راهکار ERP مبتنی بر ابر نه تنها این اطمینان را می دهد که پرداخت تنها در ازای خدمات انجام می شود؛ از طرف دیگر خاطر نشان می سازد که ERP قادر است با سایر عملکردها یکپارچه گردد و گزارش سازی و بینش های تصمیم گیری نیز به سادگی در اختیار قرار می گیرند. چنین قابلیتی می تواند آسودگی خاطر سازمان در برابر سفارش سازی های ویژه، ارتقاء و انتقال ها که لازمه ی حفظ بروزرسانی مداوم ERP هستند، را بهمراه داشته باشد.

 

 

بررسی مزیت های ERP مبتنی بر ابر برای سازمان های کوچک و متوسط (SMEs)

 

ارائه بینش های انتقادی تصمیم سازی استراتژیکی: با در اختیار داشتن راهکار قدیمی ERP محلی (On- premise ERP)، اعمال جدیدترین ویژگی ها در اغلب مواقع نیازمند بروز رسانی ها است. اتمام حسابرسی بیشتر از زمان پیش بینی شده به طول می انجامد و گزارش ها باید بصورت دستی ایجاد و مفهوم سازی شوند. به همین دلیل ارائه گزارش ها و بینش ها بسیار وقت گیر هستند و با توجه به ارائه آنها توسط انسان، در اغلب مواقع مملو از اشتباه می باشند. هر زمان که مؤلفه جدید قانونی یا مالیاتی معرفی می گردد؛ نیازمند سفارش سازی می باشد و بر همین اساس، فرایندی زمان بر تلقی می گردد. گزارش ها برای هرگونه تجزیه و تحلیل مالی پیش بینی شده، به بیرون کشیده می شوند و سپس بصورت دستی تجزیه و تحلیل می گردند.

دسترسی بلادرنگ داده ای: جای هیچ تعجبی نیست که امروزه در اقتصادی مبتنی بر داده ها بسر می بریم. امکان تأکید بیش از اندازه بر قدرت داده ها و گزارش های بلادرنگ وجود ندارد. دسترسی بلادرنگ داده ها و بینش ها منجر به تقویت تصمیم گیرندگان می شود؛ کسانی که ERP ابری و قابلیت های آن را در ازای ایجاد تصمیماتی استراتژیکی کاملاً آگاهانه، بکار می گیرند و سود سازمان را در مواردی از جمله افزایش درآمد و توسعه ی آن، تأمین می سازند.

هزینه های زیرساختی و مزایای نیروی انسانی: هنگامی که کسب و کارهای کوچک و متوسط ERP ابری را اجراء می کنند، در واقع پهنای باند فناوری اطلاعات خود را آزاد می سازند؛ در غیر اینصورت باید آن را در جهت راه اندازی و مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات ERP، بکار گیرند. در عوض تیم های فناوری اطلاعات با این قابلیت می توانند به استقرار منابع داخلی و زیرساخت فناوری اطلاعات بپردازند که منجر به افزایش تجارب مشتری می شود، اطلاعات و داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و سازمان را توانمندتر می سازد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ