مهاجرت ابری به مثابه فرصتی است که سازمان ها بواسطه آن می توانند چابکی و مقیاس پذیری نوع کسب و کار خود را دریابند.

 

مهاجرت ERP- یک استراتژی ابری مستحکم در مقیاس بندی کسب و کارها و انطباق با اهداف تحول دیجیتال، نقش بسیار مهمی را ایفاء می کند. این اهمیت مربوط به زمانی می شود که سازمان ها مهاجرت خود را از سیستم های محلی به سوی تکنولوژی ابر آغاز می کنند. یکی از مهم ترین گرایش های اصلی موجود در سازمان فناوری اطلاعات (IT) در سالهای اخیر، انتقال ابر می باشد. بیشترین جستجو در رویکرد مهاجرت، حرکت بسوی محیط هایی از جمله ابر عمومی (Public Cloud)، ابر اختصاصی(Private Cloud) و یا ابرترکیبی (Hybrid Cloud)، را شامل شده است. تحول دیجیتال نیز به عنوان یکی از مهمترین عوامل تحریک کننده انطباق ابری در سرتاسر دنیا تلقی می گردد.

فرایند " انتخاب و تغییر " یک شبه حاصل نمی شود. مهاجرت بارهای کاری موجود به سوی ابر ممکن است فرایندی چالش برانگیز بنظر آید. یک رویکرد 6 مرحله ای مناسب ترین ایده برای سازمان ها می باشند که بواسطه ی آن می توانند مهاجرت بارهای کاری خود بسوی ابر، از برنامه ریزی جهت مهاجرت گرفته تا بهینه سازی آن به منظور بازگشت سرمایه (ROI)، را آسان سازند. بنابراین فرقی نمی کند که شرکت تازه تأسیس شده باشد و یا سازمانی در مقیاس کوچک و متوسط باشد (SME) و یا با سازمانی چند ملیتی مواجه باشیم؛ اگر هدف سازمان انتقال بارهای کاری به سوی ابر باشد لازم است رویکرد 6 مرحله ای مهاجرت ابری نیز در نظر گرفته شود و بدین وسیله دستیابی به موفقیت کارکرد پروژه مهاجرت ابری و مزیت های حاصل از زیرساخت امن ابری و تجربه بهبود یافته مشتری، میسر گردد.

 

 

مراحل پیش از مهاجرت

دسترسی: اول از همه دلایل انتقال به ابر باید دقیقاً مشخص گردد. ابر ارائه دهنده مزیت های بیشماری است؛ با این وجود باید از دقیق ترین مزیت ها که با انتقال برنامه ها به ابر منجر به موفقیت سازمان می شوند، اطمینان حاصل نمود. درک خدمات کسب و کار دیجیتالی از جمله خدمات بی واسطه (end- to- end) و خدمات خارج از سازمان از دیدِ مشتری خارجی نیز بسیار مهم می باشد.  

طرح: به طور قطع کلیه برنامه ها (Apps) ابر پسند نمی باشند. عملکرد برخی از آنها با ابر اختصاصی یا ترکیبی بسیار مناسب تر از ابرعمومی می باشد. برخی از آنها به تغییرات جزئی تری نیاز دارند؛ در حالی که سایر برنامه ها به تغییرات عمیق تر کدگذاری نیازمند هستند. طرحی را پیاده کنید که متضمن مدل ابری متناسب با کسب و کارتان باشد. هدف خود را تعیین کنید؛ آیا قصد دارید کلیه داده های خود را به ابر منتقل کنید یا اینکه تنها یک مدل ترکیبی از ابر بهتر می تواند از پسِ نیازهایتان برآید؟ یک تجزیه و تحلیل کامل از معماری انتقال، پیچیدگی آن و نیز پیاده سازی مهاجرت پیش از انجام آن، بسیار آسان تر می باشد.

آمادگی: برنامه و زیرساخت خود را جهت مهاجرت آماده سازید. از داده های خود نسخه پشتیبانی (Back up) تهیه کنید و تمرین احیاء پس از مشکل را اجراء کنید و ذی نفعان خود را از خرابی احتمالی مهاجرت و تأثیر آن بر فرایندهایشان، مطلع سازید. اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از برنامه های مهم کسب و کار پیش از مهاجرت، در طول مهاجرت و پس از آن، کاهش نیافته باشند.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ