ابر، تحول دیجیتال و صنعت نسل چهار در این روزها محور اصلی گفتگو می باشند و مهمترین هدف از استراتژی های بهینه، کسب تجارب می باشد.

 

سال جدید زمانی مناسب برای آینده نگری است؛ اما از سویی نیز بهترین فرصت برای تأمل در گذشته است. سال 2020 زمان مطابقت بود؛ با قوانین و مقررات جدید، با روش های جدید اشتغال و برای بسیاری از سازمان ها هم محدودیت های حاصل از تکنولوژی قدیمی و از دور خارج شده را به همراه داشت. سال 2021 میلادی بهترین زمان برای بازسازی پُشته تکنولوژی و مدرن سازی فرایندهای کسب و کار و نیل بسوی مزیت های رقابتی می باشد.  

در این قسمت از مقاله به مواردی پرداخته می شود که در سال جدید با آنها مواجه خواهیم شد.

 

 

انتقالی عظیم به سوی ابر!

با شیوع کووید 19 و در پی آن تعطیلی گسترده جهان، فرصتی برای کسب و کارها ایجاد شد که مجدداً رویکردهای فناوری خود و مخصوصاً چابکی مورد نیاز در چشم انداز فعلی را مورد بررسی قرار دهند. بسیاری از شرکت ها قادر به ابراز واکنش یا پیاده سازی هر چه سریعتر تغییرات نبودند؛ در حالی که دیگر شرکت ها توانسته بودند از عهده ی انجام آن برآیند. تفاوت اصلی در کجا بود؟ ابر و امکان دسترسی به نرم افزار کسب و کار در مواقع بحرانی در هر مکان و هر زمان پدیدآورنده این تفاوت بود. فناوری انعطاف پذیری که در بسیاری از موارد قادر است چابکی لازم در برابر تغییر و نیز واکنشی سریع را فراهم سازد؛ همچنین لزوم راهکارهایی مُدرن که قادر به پاسخگوئی در برابر تغییرات موجود در شرایط کسب و کار و نیازهای آینده باشند، را به نمایش در می آورد. در ادامه خواهیم دید که بسیاری از مدیران ارشد کسب و کار سوالاتی از این قبیل را از مدیران فناوری اطلاعات و مدیران ارشد اجرائی می پرسند و بازسازی استراتژی کسب و کار خود یا فناوری اطلاعات را مطالبه می کنند و بدین منظور می خواهند از چابکی لازم در آینده اطمینان یابند.

 

تجربه ی بهبودیافته کاربر!

تولیدکنندگان بعنوان اولین کسانی که خود را با تکنولوژی مطابقت داده اند، معرفی نمی گردند. هرچند این موضوع کسب مزایایی را که سازمان ها می توانند بواسطه ی سیستم های مدرن ERP بدست آورند به تأخیر می اندازد؛ اما از طرفی شانس دستیابی به این مزیت ها برای آن دسته از افرادی که قبل از سایرین به سوی تکنولوژی ابر تغییر مکان داده اند، را مهیا می سازد. فروشندگان ERP همچنان سعی در بهبودی تجارب کاربر دارند و با این حساب تولیدکنندگانی که زمینه انتقال خود را فراهم ساخته اند، هم اکنون می توانند مزیت های حاصل از منحنی کوچکتر یادگیری و مدت زمان سریعتر برای ارزش گذاری را حاصل نمایند.

مبحث مربوط به تجربه بهبود یافته در بیشتر مواقع سازمان هایی را در بر می گیرد که برای افزایش چابکی و انعطاف پذیری دست به انتخاب نرم افزار مخصوص صنعت می زنند. این گونه از سیستم ها کاربردهای جدیدی از جمله پیش بینی تقاضا و برنامه ریزی برای آن، پیگیری و ردیابی، و قابلیت های فرمول سازی جهت حداقل هزینه و دستورالعمل آن برای تولیدکنندگان مواد غذائی و آشامیدنی را به ارمغان می آورند. از سوی دیگر به آسانی با تکنولوژی هایی از جمله صنعت نسل چهار (Industry 4.0) و مدیریت چرخه حیات محصول (PLM) ارتباط برقرار می کنند؛ چرا که چنین سیستم هایی در صنعت متداول تر می گردند و این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 

 

 

پیاده سازی از راه دور در این روزها به حالتی عادی مبدّل گشته است.

سال گذشته نه تنها باعث شد که کسب و کارها از سرعت خود بکاهند؛ بلکه این انتظار را بوجود آورد که همگان حرکتی رو به جلو را انتخاب کنند. قابلیت پیاده سازی نرم افزار ERP از راه دور امکاناتی را با خود بهمراه دارد که برای همه یا بیشتر اعضاء تیم های پیاده سازی از راه دور، قابل استفاده می باشد؛ امکاناتی که محدوده جغرافیایی گسترده ای را در بر می گیرد و دارای استعدادی منحصربفرد است. حتی اگر قرار باشد با پایان تعطیلی ها و گستردگی هرچه بیشتر واکسن ها، محدودیت ها نیز به کنار گذاشته شوند و کسب و کارها همانند گذشته به فعالیت بپردازند، باز هم بسیاری از کسب و کارها همچنان رویکرد ملایم تری را برای بازگشت به کار برمی گزینند.  نکته ی مهم این است که تیم در دسترس قادر است تعادل سالمی را بین انتقال و دورکاری برقرار سازد و مشتریان نهائی شاهد کاهش چشمگیر هزینه های پروژه باشند؛ هزینه هایی که می تواند به منظور بودجه های دیگر مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ