پیاده سازی ERP ابری تنها با یک کلیک ساده انجام نمی شود. لازم است پیاده سازی ERP به کسب و کاری روشن و صریح تجهیز یابد.

 

در بخش نخست از این مقاله به برخی مزیت ها و آمارهای حاصل از پیاده سازی ERP ابری اشاره شد. عصر، عصر تکنولوژیست و زمان اعمال تغییر و تحول عظیم دیجیتالی فرا رسیده است. با مطالعه بیشتر و آگاهی از تمامی مزیت ها و معایب آغازگر توسعه کسب و کار خود باشید.

 

اشتباه اول: عدم برنامه ریزی و تعریفی درست از اهداف

 

پیاده سازی ERP ابری تنها با یک کلیک ساده انجام نمی شود. لازم است پیاده سازی ERP به کسب و کاری روشن و صریح تجهیز یابد. ایجاد طرحی دقیق و یادداشت برداری از اهداف پیاده سازی ERP ابری بشدت لازم می باشد. وجود طرحی مفید و مطابق با برنامه ، ضمانت پیاده سازی را بهمراه دارد و راهکارهایی که با نیازمندی های سازمان همخوانی داشته باشند، را حاصل می سازد. علاوه بر این حواس پرتی های قریب الوقوع بآسانی از میان برداشته می شوند و دیگر چنین مشکلاتی بوقوع نخواهد پیوست.

از طرفی وجود یک طرح تفصیلی برای کلیه اعضای تیم پیاده سازی مفید می باشد. آنها با در اختیار داشتن چنین طرحی در سرتاسر فرایند پروژه  به مثابه تیمی خلاق و همیار عمل می کنند. علاوه بر این وجود طرحی قدرتمند شما را در پیاده سازیERP  با کیفیت بالا و اقدامات در دسترس، بآسانی یاری می رساند. همچنین این برنامه اطمینان می دهد که تیم مناسب دقیقاً در جای مناسب قرار گرفته است. بنابراین در چنین فضایی همه افراد به یکدیگر متصل هستند و تمایل دارند که با یکدیگر به فعالیت بپردازند. بدیهیست ابداع برنامه ای جدید کاملاً دشوار می باشد. این همان دلیلی است که نیاز به مشاور حرفه ای را می طلبد.

 

 

اشتباه دوم: عدم تعهد کافی

از دیگر اشتباهات رایج در پیاده سازی ERP ابری عدم تعهد کافی می باشد که باید از آن بپرهیزیم. پیاده سازی ERP می تواند کسب و کار را ارتقاء دهد، روش ها را آسان سازد و در نهایت، شما را به اهدافتان برساند. اما چنین راهکاری روش های پیچیده ای را نیز در بر دارد. ERP فرایندی مشخص است که بازه زمانی 6 ماه تا دوسال را جهت اجراء می طلبد. ترجیحاً لازم است طرح پیاده سازی ERP به مدت یکسال برنامه ریزی شود و سپس به برنامه ریزی منحنی ها پرداخته شود. در صورتی که از آمادگی لازم برای شرکت در این فرایند برخوردار نیستید، به متخصصی نیاز پیدا می کنید که بر آسان سازی فرایند یا اجراء سریع آن واقف باشد. یا اینکه بهترین کار این است که در صورت عدم آمادگی برای اجراء تعهد یکساله، قدم از قدم برنداریم.

 جدای از تعهد زمانی لازم است که بهترین تیم پیاده سازی را در اختیار داشته باشیم؛ افرادی که ثابت کرده اند جهت اتمام فرایند از تخصص لازم بهره برخوردار می باشند. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد؛ وجود تیم ورزیده ای که به پیاده سازی ERP ابری می پردازد بسیار مهم می باشد و با این حساب، لازم است به انتخاب بهترین افراد بپردازیم.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ