در بخش نخست از این مقاله می خوانیم که اتوماسیون اداری هوشمند تکنولوژی اینترنت اشیاء (IoT) را به منظور ایجاد فضای کاری امن و کاهش هزینه ها بکار می گیرد.

 

شیوع کووید19 کسب و کارها را به غیرقابل تصورترین شکل ممکن متحول ساخته است. از آنجایی که بسیاری از کارکنان در سرتاسر دنیا هنوز هم به صورت دورکار به فعالیت می پردازند و نیز در حال بازگشایی فعالیت های چندگانه مستقر در یک مکان بسر می برند؛ فضاهای اداری شکل کاملاً متفاوتی را بخود گرفته اند. در حالی که کسب و کارها به جبران درآمد از دست رفته خود تحت تأثیر شیوع کووید19 مشغول هستند؛ بسیاری از آنها نیز به تکنولوژی های هوشمند روی آورده اند که از جمله آنها می توانیم به اتوماسیون اداری هوشمند اشاره کنیم که تکنولوژی اینترنت اشیاء (IoT) را به منظور ایجاد فضای کاری امن و کاهش هزینه ها بکار می گیرد.

 

عبارت " اینترنت اشیاء (IoT)، اتوماسیون اداری هوشمند را میسر ساخته است " به چه معناست؟

استفاده از تکنولوژی IoT در راستای هوشمندی ادارات به این معناست که دستگاه های موجود در فضای اداری به تکنولوژی اینترنت اشیاء (IoT) متصل شوند؛ این قابلیت کنترل از راه دور دستگاه ها را بهمراه دارد. این دستگاه ها بدون مداخله دست بشر به فعالیت و جمع آوری داده ها می پردازند. ادارات با در اختیار داشتن تکنولوزی هوشمند بیش از هر زمان دیگری اثربخش می گردند و امکان خودکارسازی کارهای کوچک نیز میسر می شود و زمان بیشتری به پروژه های ارزشمند اختصاص می یابد. در اینجا به چندین روش اشاره می شود که بواسطه آنها می توانیم از مزیت های تکنولوژی ادارات هوشمند بهره مند شویم.

 

اینترنت اشیاء

 

مصرف انرژی

اثربخشی بسیاری از دستگاه ها با زمانبندی فعالیت ها حاصل می شود. کسب و کارها بمنظور بهبودی هر چه بیشتر کنترل مصرف انرژی، سیستم ها و کامپیوترهای خود را مطابق با یک برنامه تنظیم می کنند. کلیه دستگاه ها با ورود افراد به فضایی مشخص روشن می شوند و بهنگام خروج آنها نیز خاموش می گردند. بسیاری از ادارات هوشمند از روشنایی ترکیبی LED استفاده می کنند و روشنایی ها را در بستر فضای کاری و یا بر روی دیوارها بکار می گیرند تا بتوانند بواسطه آنها افراد را در حفظ فاصله گذاری اجتماعی، یاری برسانند.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ