ابزارهای مدیریت وظایف با توجه به میزان نیازمندی می توانند بسیار ساده باشند یا بطرز غیرقابل تصوری به ارایه اطلاعاتی فوق العاده بپردازند. با وجودی که همه آنها دارای یک عملکرد اصلی هستند و وظایف سازمان یافته را به اشتراک می گذارند؛ با این وجود روش های بیشماری از رویکرد مدیریت وظایف بچشم می خورد.

 

ابزار مدیریت وظائف با سازماندهی  و اولویت بندی وظائف مرتبط فرد، گروه و یا سازمان را در تکمیل اثربخش تر پروژه ها یاری می رساند.

ابزار مدیریت وظائف به صورت های متنوعی ارائه می شود؛ که  از جمله آنها می توانیم به صفحات گسترده و برنامه های آنلاین مدیریت پروژه اشاره کنیم. ابزارهای مدیریت وظائف افراد را در هر مرحله ای یاری می رسانند؛ از جمله:

- فعالیت با اثربخشی بیشتر و کاهش ضایعات

- انضباط

- اطمینان از اینکه تیم ها و افراد در مسیر درست خود قرار گرفته اند

- ضرب العجل ها

 

مدیریت وظائف جام پرسیا

 

اجزاء کلیدی ابزار مدیریت وظائف

ابزارهای مدیریت وظائف نیازهای عمومی سازمان، اولویت و تجسم کاری را مدنظر قرار می دهند. با چنین رویکردهایی قادر خواهید بود که امور کاری را مطابق با سودمندترین روش ها به انجام برسانید.

به بیان ساده تر ابزار مدیریت وظائف  افراد، تیم ها یا کسب و کارها را در سازماندهی بیشتر یاری می رساند. بخشی از سازمان دهی شامل مواردی می باشد؛ از جمله تعیین اولویت ها در وظائف، تجسم پیشرفت در وظائف که با پشت سر گذاشتن مراحل تکمیلی و گردآوری تجزیه و تحلیل ها حاصل می گردد و نیز گزارش هایی که مستقیماً با وظائف و جریان های کاری آینده مربوط می باشد.

 

اولویت بندی

تابلو اعلانات وظائف شما را قادر می سازد که وظائف خود را بر اساس اولویت ها سازماندهی کنید و بدنبال آن اطمینان می یابید که امور بسیارمهم در ابتدا تکمیل می گردند. همانطور که گفتیم ابزارهای مدیریت وظائف بآسانی بروزرسانی می شوند. با اولویت بندی بیشتر به جای آنکه بخواهیم بدون داشتن مسیری مشخص تنها به انتقال وظائف از شاخه ای به شاخه دیگر بپردازیم، بر میزان آسیب پذیری کار خود متمرکزتر می گردیم.

تجسم

تجسم وظائف نه تنها شما را در یادآوری هرآنچه که لازم است به انجام برسد، یاری می رساند؛ بلکه امکان درک بهتر و جامع تر از پروژه را برای شما فراهم می سازد. این بدان معناست که ابزارهای مدیریت وظائف به آسانی در دسترس همگان قرار می گیرند. زمانی که برنامه ای در مسیری قرار گیرد که درک آن آسان تر شود؛ وابستگی ها نیز شفاف تر می گردند و همکاری نیز حالت طبیعی تری بخود می گیرد.

 

تجزیه و تحلیل

ابزارهای مدیریت وظائف در همه مواقع برای برخی فرم های تجزیه و تحلیل ارائه می گردند؛ خواه آن فرمول توسط شما ایجاد شده باشد یا خواه پیش از آن در ابزار موجود باشد.

ابزارهای مدیریت وظائف به تولید داده های عینی می پردازند و کاربران نهائی با در اختیار داشتن این داده ها می توانند آنچه را که در حال حاضر بدان مشغول هستند، اموری را که در گذشته به انجام رسانیده اند و نیز انجام هر چه بهتر وظائف را به آسانی درک کنند.

این مبحث حساس ترین قسمت بهبودی روش انجام امور است.

 

انواع ابزارهای مدیریت وظائف

ابزارهای مدیریت وظائف با توجه به میزان نیازمندی می توانند بسیار ساده باشند یا بطرز غیرقابل تصوری به ارائه اطلاعاتی فوق العاده بپردازند. با وجودی که همه آنها دارای یک عملکرد اصلی هستند و وظائف سازمان یافته را به اشتراک می گذارند؛ با این وجود روش های بیشماری از رویکرد مدیریت وظائف بچشم می خورد.

ابزارهای مدیریت وظائف در بیشتر موارد توسط سیستم شبکه ای متشکل از ردیف ها و ستون ها ارائه می گردند و بطور معمول تحت عنوان تخته های مدیریت وظائف معرفی می گردند. همچنین سیستم های مدیریت وظائف دارای نشانه ها و شاخص هایی هستند که جهت نمایش وظائف گوناگون یا عناصرموجود در یک وظیفه، بکار گرفته می شوند. این موارد می توانند شامل هر چیزی باشند؛ از تصاویر گرفته تا یادداشت های برچسب دار، و یا تنها داده های موجود در یک سلول صفحه گسترده را می توانند در بر گیرند.  

ابزارهای مدیریت وظائف بطور معمول در سه دسته ویژه تقسیم بندی می شوند:

 

- مدیریت دستی وظائف

- مدیریت الکترونیکی وظائف

- مدیریت آنلاین وظائف

بیایید خیلی سریع به شناخت هر کدام از این ابزارهای مدیریت وظائف بپردازیم و بدنبال آن نیز بتوانیم به درک بهتری از تفاوت میان آنها دست بیابیم.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ