رایانش ابری تکنولوژی جدیدی است که ظرفیت کسب و کارهای کوچک و متوسط یا SME ها را در پذیرش محصولات SaaS (نرم افزار بعنوان سرویس) به منظور فعالیت اثربخش کسب و کارها متحول ساخته است. کسب و کارها با تکنولوژی ابر می توانند ظرفیت نامحدود ذخیره سازی، امنیت و پشتیبانی داده ای، عدم خرابی، بهینه سازی منابع و دسترسی به جدیدترین نرم افزارهای موجود در بازار را در اختیار داشته باشند. تکنولوژی ابر منجر به ایجاد فرصت هایی فوق العاده بویژه برای کسب و کارهای کوچک شده است تا آنها بتوانند در بازار رو به رُشد تجارت الکترونیک، به رقابت بپردازند و بازارها را از آنِ خود سازند. در این مقاله به بررسی روش هایی از رایانش ابری می پردازیم که می توانند کسب و کارها را در این شرایط نه چندان مطلوب یاری برسانند.

 

دسترسی و ذخیره سازی نامحدود

برخی از سکوهای ذخیره سازی ابری مانند iCloud، OneDrive، Dropbox و Google Drive از جمله محبوب ترین سکوهای ابری هستند که توسط افراد و کسب و کارها با حجم داده ای بالا و به منظور ذخیره سازی، بکار گرفته می شوند. شما با بهره مندی از تکنولوژی ابر می توانید داده های خود را به صورت فرمت هایی از جمله فایل های اسناد، ویدئو و صدا ذخیره سازید؛ چرا که بازیابی آنها بسیار آسان می باشد. این قابلیت به سادگی هر چه تمام تر با قرار دادن یک نسخه برروی ابر در دسترس همگان قرار می گیرد و صرفه جویی در فضا را بهمراه دارد و نیاز کاربران حاضر در شرکت برای نشر نسخه ها را نیز برطرف می سازد. ابر به شما این اجازه را می دهد که با مشخصات امنیتی خود از هر مکان و با هر نوع وسیله ای به کلیه اسناد دسترسی داشته باشید. همه این قابلیت ها تنها بواسطه اتصالی اینترنتی میسر می گردد و با این حساب شما می توانید به داده های خود از هر کجا دسترسی داشته باشید.

 

ERP ایرانی

 

پشتیبانی داده ای

ممکن است کسب و کارهای کوچک زمان و منابع مناسب جهت توسعه استراتژی پشتیبانی اثربخش و ذخیره سازی آسان داده ها بر روی سایت را در اختیار نداشته باشند. داده ها بهنگام مشکلاتی مانند خرابی یا هک، فعالیت های کسب و کار را با چالش هایی مواجه می سازند. رایانش ابری ظرفیت مورد نیاز جهت پشتیبانی مکرر را در مواقع ضروری میسر می سازد و در صورت انتخاب سرویس پشتیبانی زمینی، بصورت اتوماتیک چندین موقعیت یا یک موقعیت آنلاین جایگزین را در اختیارتان قرار می دهد. هزینه ذخیره سازی در ابر حداقل هزینه ای است که جهت ذخیره سازی محاسبه می شود. ذخیره سازی ابری باعث می شود که کسب و کار در کمترین زمان ممکن پس از یک بحران قادر به راه اندازی شود و در نتیجه صرفه جویی در زمان بهنگام بحران را برای کسب و کار بدنبال دارد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ