هنگامی که وارد دهه سوم محاسبات ابری می شویم ، مهم است به یاد داشته باشیم که همه ابرها یکسان نیستند.

 

نگاهی به گذشته بندازیم، گفته می شود که در سال 2006 خدمات رایانش ابری، انقلابی برای  توسعه دهندگان نرم افزار بود.  این سرویس های ذخیره سازی و محاسباتی اجاره ای فضایی مجازی را فراهم کردند که توسعه دهندگان می توانستند از آن برای طراحی و نمونه سازی برنامه های جدید بدون نیاز به استفاده از منابع داخلی استفاده نمایند. در آن زمان همه چیز خوب خوب پیش می رفت!

 

 

 

وضع موجود بسیار پیچیده  است. سریعتر از یک دهه حرکت کنید! از آنجا که همه کسب و کارها در هر سایز و اندازه ای از سکوهای ابری برای اجرای برنامه های مهم خود استفاده می کنند، بنابراین این برنامه ها بدون پیامدهای جدی مالی نمی توانند شکست بخورند.

به بیانی دیگر : اگر در یک بازی رایانه ای اشتباه رخ دهد ، ممکن است امتیاز خود را در بازی از دست دهید. اما اگر سیستم تولیدی دچار مشکل کوچکی شود، ممکن است واقعا همه پول خود را از دست دهید.

 

کسب و کارها به سرویس های ابری با ایمنی بالا نیاز دارند، تا بتوانند در کنار سایر سرویس های ابری و سرویس هایی که فرض می کنیم از قبل وجود داشته اند، کار کنند. این سرویس ها برای نیازهای رقابتی و تکنولوژیکی نوظهور کافی هستند.

 

نسل دوم محاسبات ابری

 

 

ادوارد اسکریون ، طراح اصلی شرکت اوراکل ، در سخنانی خطاب به مشتریان اوراکل که در یک روز ابری در شهر نیویورک حضور داشتند،گفت: «این تغییر در نحوه نگاه شرکت ها به سرویس های ابری بر تأمین کنندگان فناوری و مشتریانشان تأثیر می گذارد.»

 

وی گفت: «اولین نسل محاسبات ابری برای "اغلب موارد کاربردی "  به اندازه کافی مناسب نیستند.»

اسکریون گفت: "برنامه های مهم شما بود که ما را به سمت ساخت نسل دو ابری سوق داد!"

 

محاسبات ابری نسل اول به گونه ای ساخته شده اند که...

 

برگرفته از سایت:

www.jampersia.com

 

**برای مطالعه ادامه مقاله اینجا کلیک کنید**

 

 

«مشاوره رایگان در سریعترین زمان ممکن!»

 

 

www.jampersia.com

 

 

021-88844244

 

 

اینستاگرام

 

تلگرام

 

لینکدین

 

پینترست

 

 

 

 

     

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

 

  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

•  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM