شرکت ها برای توسعه برنامه های مُدرن به ابر وابسته هستند. با ما همراه باشید...

 

شرکت ها برای توسعه برنامه های مُدرن به ابر وابسته هستند. یادگیری ویژگی های مهمی که باعث تمایز رایانش ابری از معماری های سنتی (Traditional) و محلی (On-premise) فناوری اطلاعات (IT) می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

لازمه ی ابر لیستی از ابزارها و تکنیک ها می باشد که پیوسته در حال توسعه می باشند، اما ویژگی های اصلی رایانش ابری همچنان ثابت مانده است.  

محبوبیت رایانش ابری به عنوان جایگزینی برای زیرسیستم های محلی برای اولین بار توسط خدمات تحت وب آمازون (AWS)، درست در زمانی که فروش منابع رایانشی و نمونه های ذخیره سازی را در سال 2006 میلادی آغاز کرد، حاصل شد. بعد از مدت کوتاهی گوگل و مایکروسافت نیزاضافه شدند. امروزه، رایانش ابری از زیرساخت گرفته تا نرم افزار تحت عنوان یک مدل خدماتی و یا در قالب هر چیز دیگری مثل هوش مصنوعی (AI)، کانتینرها، رایانش بدون سرور، پایگاه های داده (Databases)، اینترنت اشیاء (IoT)، شبکه اختصاصی، تجزیه و تحلیل، اپ های کسب و کار(Business Apps) و مواردی از این قبیل، توسعه یافته است.

هر زیرمجموعه ای از مزیت ها و چالش های خاص خود برخوردار می باشد، اما چندین ویژگی اصلی رایانش ابری زیربنای همگی آنها به حساب می آید. تحقیق درمورد هشت ویژگی اصلی رایانش ابری شما را در توضیح اینکه چرا رایانش ابری مقصد نهایی ساخت و استقرار برنامه های مُدرن است، یاری می رساند.

 

 

1-رایانش درخواستی و تأمین سلف سرویس (Self- service)

خدمات تحت وب آمازون (AWS) ، ماکروسافت، Google Cloud و دیگر سکوهای ابر عمومی تنها با کلیک یک دکمه و یا تماس با رابط برنامه ریزی کاربردی (API call)، منابع مورد نیاز کاربران را در اختیارشان قرار می دهند. فروشندگان با بهره مندی از این مراکز داده در سرتاسر جهان، مقادیر بالایی از دارایی های محاسبه و ذخیره شده را بصورت آماده در اختیار دارند. این قابلیت نشان دهنده ی عزم بنیادین تیم های فناوری اطلاعات (IT) می باشد که به فرایند خرید در محل (On- premise procurement) که تکمیل آن ماهها به طول می انجامد، عادت کرده اند.

ویژگی رایانش ابری، تهیه سلف سرویس (Self- Service) با همراهی قابلیت های رایانش درخواست محلی (On- demand computing) می باشد. توسعه دهندگان می توانند به جای انتظار برای تحویل سرورهای جدید به یک مرکز داده ای خصوصی، منابع و ابزارهای مورد نیاز خود را، " بطور معمول از طریق پورتال سلف سرویس ارائه دهنده ابر "، آن را انتخاب کرده و فوراً بسازند. یک مدیرسیاست هایی را اتخاذ می کند که بتواند بواسطه ی آنها، قابلیت های اجرایی تیم های توسعه دهنده و فناوری اطلاعات (IT) را محدود سازد؛ اما با وجود این محافظ ها کارکنان از آزادی کامل برای ساخت، تست و استقرار اپ هایی (Apps) که بنظر مناسب می آیند، بهره مند می باشند.

 

 

***جهت ادامه مقاله کلیک کنید***
 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ