نرم افزار ERP با خودکارسازی وظایف و ارتقاء سودمندی توانسته است در برابر دیگر صنایع از پیشرفت بسیار بالایی برخوردار گردد. امروزه این نرم افزارها کارمندان را قادر ساخته اند با آسودگی خاطر در خانه های خود به فعالیت بپردازند.

 

بدنبال شیوع کووید19 در سرتاسر جهان شاهد افزایش هر چه بیشتر دورکاری با سیستم ERP می باشیم. صنایع تحت تأثیر فشار عظیمی که از سوی همه گیری ایجاد شده است، گیج و حیران بنظر می رسند. بازار بورس سقوط کرده است، بیمارستان ها پُر از بیمار شده اند و میلیون ها نفر نیز کار خود را از دست داده اند. بازار کار ترسناک بنظر می رسد و تصور می شود که تا پیش از پیدایش واکسنی مؤثر و ایمن، به همین صورت نیز باقی بماند. شرکت ها در تلاشند ضررهای ناشی از شیوع کووید19 را جبران کنند. بنابراین بهترین روش تأثیرگذار بر این شرایط پیاده سازی نرم افزار مدیریت کسب و کار می باشد که شرایط فعالیت کارمندان به صورت دورکار را مهیا سازد. نرم افزار ERP با خودکارسازی وظائف و ارتقاء سودمندی توانسته است در برابر دیگر صنایع از پیشرفت بسیار بالایی برخوردار گردد. امروزه این نرم افزارها کارمندان را قادر ساخته اند با آسودگی خاطر در خانه های خود به فعالیت بپردازند.

 

 

این مقاله در تلاش است شرایط دورکاری با نرم افزار ERP را مورد بحث و بررسی قرار دهد و روشن سازد که نرم افزار ERP  به شرکت های حاضر در هر صنعتی یاری می رساند تا بتوانند فعالیت های خود را بدون هیچ گونه مشکلی ادامه دهند.

 

چالش های دورکاری با ERP

 

-کاهش سودمندی کارمند

سیستم های ERP شرکت ها را قادر می سازند دست به تخریب سیلوهای اطلاعاتی خود بزنند؛ سیلوهایی که اجازه نمی دهند اطلاعات مهم کسب و کار از بخشی به بخش دیگر در جریان باشد. با بهره مندی از نرم افزارهای ERP، کلیه تیم های کاری در یک مسیر قرار می گیرند و به مثابه نیرویی واحد به فعالیت می پردازند. با این حال شیوع کووید19 اختلال جدیدی را نیز منجر شده است. از آنجایی که در این روزها کارمندان به شکل دورکار در خانه های خود به فعالیت می پردازند؛ قضاوت درباره حرفه ای بودن آنها نیز کار آسانی بنظر نمی آید. مدیران، مدارک بلادرنگی که گویای فعالیت بلادرنگ اعضاء تیم باشد را در اختیار ندارند. علاوه بر این کارمندانی که در محل کار خود حضور نمی یابند، مشکلات فراوانی در مطرح کردن سؤالات خود پیرامون اطلاعات مهم دارند. بسیاری از شرکت ها از کاهش چشمگیر سودمندی متأثر از چنین دلایلی، بسیار شاکی هستند.

 

-فاصله گذاری اجتماعی غیرقابل تحمل شده است.

در ماه های ابتدائی شیوع کووید19، بیشتر کارمندان با رضایتمندی اصول فاصله گذاری را رعایت می کردند. این حالت برای آنها تجربه ای جدید بود و از اینکه در کنار اعضای خانواده خود به فعالیت می پردازند، بسیار راضی و خوشحال بودند. اما با گذشت ماه ها انجام چنین قوانینی به تجربه ای طاقت فرسا تبدیل شده است. گزارش های ارسال شده از هر طرف بیانگر این نکته هستند که افراد از خستگی، سرگیجه و اضطراب، شکایت ها دارند. روانشناسان معتقد هستند که علت بروز چنین مشکلاتی عبارت است از: انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و از تنهایی نفرت دارند. نرم افزار مدیریت کسب و کار مشاوران را قادر ساخته است بصورت مجازی به تعامل با مشتریان خود بپردازند؛ اما از طرفی چنین تعاملاتی نیز نمی تواند به سودمندی ملاقات های رودررو باشد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ